Finał O czym śnią roboty? Konkurs Skriware 2023/2024
Przedstawiamy materiały wideo, w których uzasadniamy, dlaczego nasze pomysły są najlepsze. To ostatni etap konkursu „O czym śnią roboty? Konkurs Skriware 2023/2024”. Zadanie było nie lada wyzwaniem, ponieważ musieliśmy przedstawić naszą ideę w czasie, jaki zajmuje podróż windą z parteru na ostatnie piętro (maksymalnie 30 sekund). Zapraszamy do obejrzenia naszych filmów!
Kelner Boguś i KODścianiacy – Misja Specjalna
Skład zespołu: Urszula Mikołajczak, Pola Stachowska, Marcel Klupś, Szymon Minkus i Jakub Szczepaniak z 2c. Mentorzy: Katarzyna Bartkowiak i Barbara Molendowska.
Projekt rzeżucha i Budowniczy Przyszłości
Skład zespołu: Aleksandra Matelska (5c), Wiktoria Molendowska (5d), Mateusz Bilewicz (4c), Filip Naskręt (5b), Franciszek Molendowski (6b). Mentor: Barbara Molendowska.
Fizyka: Ciśnienie cieczy w zamkniętym zbiorniku, Prawo Pascala
Uczniowie klas siódmych podczas lekcji fizyki testowali pompę zbudowaną przez grupę uczniów naszej szkoły w ramach konkursu Skriware „O czym śnią roboty?”. Do budowy pompy uczniowie wykorzystali materiały z Laboratoriów Przyszłości: zestawy Lego Spike, Lego BricQ oraz wydrukowany na drukarce 3d zamknięty zbiornik. Działanie pompy przybliżyło siódmoklasistom pojęcia związane z ciśnieniem cieczy i gazu w zamkniętym zbiorniku oraz Prawo Pascala.
Informatyka: Ręka Robota.
Z okazji Dnia kobiet podczas lekcji informatyki uczniowie budowali i samodzielnie programowali Robota-Rękę.
Zajęcia rozwijające z robotyki: okulary VR.
Podczas zajęć rozwijających z robotyki uczniowie zapoznali się z zasadą działania okularów VR. Dzieci mogły m.in. obejrzeć budowę oka czy przejść się po stacji radiowej. Na zajęciach zostały wykorzystane okulary ClassVR, które szkoła otrzymała w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Fizyka: Moduł Energia. Rodzaje i skutki oddziaływań.
Uczniowie klas siódmych podczas lekcji fizyki dowiedzieli się, że wszystkie oddziaływania są wzajemne, mogą być bezpośrednie i na odległość. Poznali statyczne i dynamiczne skutki oddziaływań. W doświadczeniach wykorzystaliśmy między innymi Moduł Energia (Laboratoria Przyszłości).
Informatyka: Lego Spike Prime + Python + silniki
Uczniowie klas ósmych podczas lekcji informatyki budowali roboty jeżdżące i samodzielnie programowali je w języku Python. Roboty jeździły do przodu, do tyłu i wykonywały obroty. Podczas zajęć wykorzystywaliśmy zestawy Lego Spike z projektu Laboratoria Przyszłości.
Fizyka: eksperymenty z siłą, ruchem i interakcją
Uczniowie klas siódmych podczas lekcji fizyki wykorzystywali zestawy LEGO BricQ z Laboratoriów Przyszłości. Pozwoliło to na interaktywną naukę związaną z siłami i ruchem. Poprzez angażujące doświadczenia, uczniowie nie tylko zdobywali teoretyczną wiedzę, ale również rozwijali umiejętności praktycznego stosowania koncepcji fizycznych.
Fizyka: obwody elektryczne, pomiar napięcia i natężenia prądu
Informatyka: Renifery Świętego Mikołaja
Uczniowie wszystkich klas 4-8 korzystają na lekcjach informatyki z zestawów Lego Spike Prime do budowy i programowania robotów. Są to pomoce dydaktyczne, które szkoła otrzymała w ramach programu rządowego Laboratoria Przyszłości. W każdym roku szkolnym uczniowie uczestniczą w kilku takich zajęciach, gdzie budują roboty według instrukcji i stopniowo samodzielnie zaczynają je programować. Ostatni projekt związany był z świętami. Uczniowie zbudowali renifery, sanie i prezenty. W budowie robota wykorzystali silniki i czujnik dotyku. Odpowiednio zaprogramowane renifery zawoziły prezenty pod choinkę.