Sukcesy naszych uczniów w Ogólnopolskim Konkursie Budowy
i Programowania Robotów GG Robot
Dziewięcioro uczniów z naszej szkoły wzięło udział w Ogólnopolskim Konkursie Budowy i Programowania Robotów GG Robot, organizowanym przez Kuratorium Oświaty w Rzeszowie. Realizatorem wydarzenia był Zespół Szkolno-Przedszkolny Nr 2 w Leżajsku.
Finał konkursu, który odbył się w dniach 1–3 kwietnia 2025 r., zgromadził 84 drużyny z całej Polski. Uczestnicy rywalizowali w trzech kategoriach: eliminacje, pojedynki oraz dokumentacja.
W trakcie konkursu uczniowie musieli wykazać się umiejętnością integracji wiedzy z zakresu techniki, informatyki, fizyki i matematyki w ramach jednego projektu technicznego. Każda z naszych drużyn w ciągu trzech miesięcy pracy:
- zbudowała i zaprogramowała dwa autonomiczne roboty mobilne, realizujące określone zadania konkursowe,
- przygotowała dwie szczegółowe dokumentacje oraz prezentację projektu.
Sukcesy naszych drużyn:
„Zakręcone Śrubki”
Skład: Wiktoria Molendowska, Julia Kukurenda, Mateusz Bilewicz, Korneliusz Jakubowicz
- uzyskali najwyższą ocenę II etapu dokumentacji technicznej spośród wszystkich drużyn,
- zdobyli III miejsce w kategorii „Dokumentacja”,
- zajęli 13. miejsce w klasyfikacji generalnej.
„Reaktor 3000”
Skład: Aleksander Ziomek, Franciszek Molendowski, Szymon Marach, Franciszek Kołodziejczyk, Piotr Włodarczak
- uzyskali najwyższą ocenę I etapu dokumentacji spośród wszystkich drużyn,
- zdobyli IV miejsce w kategorii „Dokumentacja”,
- zajęli 22. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Opiekun drużyn: Barbara Molendowska
Serdecznie gratulujemy wszystkim uczestnikom i życzymy kolejnych sukcesów w przyszłych konkursach i projektach!
Informatyka:🎨 Wielkanocne projekty na lekcjach informatyki 🐣
Na lekcjach informatyki wykorzystujemy sprzęt z programu Laboratoria Przyszłości. Łączymy nowoczesne technologie z wielkanocną tradycją i realizacją podstawy programowej.
Uczniowie klas 4–8 tworzyli pisanki 3D przy użyciu długopisów 3D. Prace były pomysłowe, kolorowe i przestrzenne.
Młodsze klasy projektowały kartki świąteczne w programach 3D. Dzięki temu uczyły się obsługi nowoczesnych narzędzi i rozwijały wyobraźnię.
Starsze klasy przygotowały gry wielkanocne w Scratchu i Pythonie. Ćwiczyły logiczne myślenie i poznawały podstawy programowania.
Zajęcia były twórcze, nowoczesne i pełne dobrej energii!
Finał O czym śnią roboty? Konkurs Skriware 2023/2024
Przedstawiamy materiały wideo, w których uzasadniamy, dlaczego nasze pomysły są najlepsze. To ostatni etap konkursu „O czym śnią roboty? Konkurs Skriware 2023/2024”. Zadanie było nie lada wyzwaniem, ponieważ musieliśmy przedstawić naszą ideę w czasie, jaki zajmuje podróż windą z parteru na ostatnie piętro (maksymalnie 30 sekund). Zapraszamy do obejrzenia naszych filmów!
Kelner Boguś i KODścianiacy – Misja Specjalna
Skład zespołu: Urszula Mikołajczak, Pola Stachowska, Marcel Klupś, Szymon Minkus i Jakub Szczepaniak z 2c. Mentorzy: Katarzyna Bartkowiak i Barbara Molendowska.
Projekt rzeżucha i Budowniczy Przyszłości
Skład zespołu: Aleksandra Matelska (5c), Wiktoria Molendowska (5d), Mateusz Bilewicz (4c), Filip Naskręt (5b), Franciszek Molendowski (6b). Mentor: Barbara Molendowska.
Fizyka: Ciśnienie cieczy w zamkniętym zbiorniku, Prawo Pascala
Uczniowie klas siódmych podczas lekcji fizyki testowali pompę zbudowaną przez grupę uczniów naszej szkoły w ramach konkursu Skriware „O czym śnią roboty?”. Do budowy pompy uczniowie wykorzystali materiały z Laboratoriów Przyszłości: zestawy Lego Spike, Lego BricQ oraz wydrukowany na drukarce 3d zamknięty zbiornik. Działanie pompy przybliżyło siódmoklasistom pojęcia związane z ciśnieniem cieczy i gazu w zamkniętym zbiorniku oraz Prawo Pascala.
Informatyka: Ręka Robota.
Z okazji Dnia kobiet podczas lekcji informatyki uczniowie budowali i samodzielnie programowali Robota-Rękę.
Zajęcia rozwijające z robotyki: okulary VR.
Podczas zajęć rozwijających z robotyki uczniowie zapoznali się z zasadą działania okularów VR. Dzieci mogły m.in. obejrzeć budowę oka czy przejść się po stacji radiowej. Na zajęciach zostały wykorzystane okulary ClassVR, które szkoła otrzymała w ramach projektu Laboratoria Przyszłości.
Fizyka: Moduł Energia. Rodzaje i skutki oddziaływań.
Uczniowie klas siódmych podczas lekcji fizyki dowiedzieli się, że wszystkie oddziaływania są wzajemne, mogą być bezpośrednie i na odległość. Poznali statyczne i dynamiczne skutki oddziaływań. W doświadczeniach wykorzystaliśmy między innymi Moduł Energia (Laboratoria Przyszłości).
Informatyka: Lego Spike Prime + Python + silniki
Uczniowie klas ósmych podczas lekcji informatyki budowali roboty jeżdżące i samodzielnie programowali je w języku Python. Roboty jeździły do przodu, do tyłu i wykonywały obroty. Podczas zajęć wykorzystywaliśmy zestawy Lego Spike z projektu Laboratoria Przyszłości.
Fizyka: eksperymenty z siłą, ruchem i interakcją
Uczniowie klas siódmych podczas lekcji fizyki wykorzystywali zestawy LEGO BricQ z Laboratoriów Przyszłości. Pozwoliło to na interaktywną naukę związaną z siłami i ruchem. Poprzez angażujące doświadczenia, uczniowie nie tylko zdobywali teoretyczną wiedzę, ale również rozwijali umiejętności praktycznego stosowania koncepcji fizycznych.
Fizyka: obwody elektryczne, pomiar napięcia i natężenia prądu
Informatyka: Renifery Świętego Mikołaja
Uczniowie wszystkich klas 4-8 korzystają na lekcjach informatyki z zestawów Lego Spike Prime do budowy i programowania robotów. Są to pomoce dydaktyczne, które szkoła otrzymała w ramach programu rządowego Laboratoria Przyszłości. W każdym roku szkolnym uczniowie uczestniczą w kilku takich zajęciach, gdzie budują roboty według instrukcji i stopniowo samodzielnie zaczynają je programować. Ostatni projekt związany był z świętami. Uczniowie zbudowali renifery, sanie i prezenty. W budowie robota wykorzystali silniki i czujnik dotyku. Odpowiednio zaprogramowane renifery zawoziły prezenty pod choinkę.